top of page
  • 作家相片鄭子遴

歌姬

已更新:2021年12月11日


我唔認為梅艷芳可以代表香港精神,佢亦唔係咩香港女兒,佢係不折不扣嘅一個身世可憐嘅歌姬,所以話佢喺如花嘅化身,會說服她多。


佢身世點可憐,基本上可以上網就知道晒,屬於八九十年代嘅人可能更加瞭如指掌。據聞當年黎小田特登去啲酒廊歌廳搵啲有潛質嘅人去參加新秀,就喺咁樣搵到梅艷芳,發現佢把聲喺因為唱得太多而令聲帶受損,咁樣先令把聲帶有獨特嘅磁性。佢幾歲人仔比個無良阿媽操控去唱歌賺錢,令佢只有企喺個台度先有自信,情況有啲似MJ,MJ曾私下跟一個朋友講,佢好寂寞,梅艷芳更喺演唱會上面表示自己只得哥哥一個朋友,一生只想搵真愛又遇上近藤真彥呢個渣男,咁樣嘅香港女兒同一代歌后,我諗佢寧願唔做。


無疑梅艷芳確實喺香港嘅一代歌姬,喺台上一舉手一投足,好似同你講:Hey guys,look atme,講台我玩晒!就算到宜家,都冇第二個有呢類舞台魅力。佢嘅歌聲同台風喺剛柔並重,佢喺真正演繹緊首歌,仲喺入晒骨嗰隻,而唔喺單單唱出泥,呢樣嘢香港只有哥哥能夠做到,所以佢兩個喺芳華絕代,冇得講。


佢唱兒歌變小雲,唱小調變如花,唱快歌變妖女,百變嘅唔喺佢個look,而喺佢把聲。所以翻唱佢歌嘅人,十之八九都會喺一場災難,翻做佢人生嘅戲,都自然喺一場災難。


無論有幾多人撐呢套戲,都掩飾唔到一樣嘢,就喺呢套喺向梅艷芳歌功頌德嘅折子戲,而唔喺人物傳奇,更加唔喺黃子華口中嘅史戲底巨作。都唔好話冇民主歌聲獻中華場面,連梅媽都冇影,咁即喺唔喺想講佢嘅人生,只喺想講一個被娛樂圈塑造嘅舞台明星,仲要喺明星嘅一部分。正如英國殿堂級演員伊恩·麥基倫爵士喺佢自己嘅紀錄片所講,演自己喺最難,演員喺飾演人地嘅某部分,咁樣容易好多。《梅艷芳》就喺一套搵個演員扮演梅艷芳某部分,或者喺某部分嘅梅艷芳,而唔喺重現真實嘅梅艷芳。


講番轉頭,我中意梅艷芳啲side track,’oh no,oh yes.’(改編中心明菜歌)、來來星屑巷、教父的女人呢啲都好襟聽,聽呢啲歌就會明白咩叫歌手將靈魂灌注入首歌裡面。


PS:我覺得梅艷芳最正嘅現場演出,無獨有偶,都喺同哥哥同台嘅,一場喺Jam冰山大火,一場喺芳華絕代同緣份。

5 次查看0 則留言

Comments


bottom of page